Alza Cargo - kolejny przewoźnik kolejowy z lokomotywą wielosystemową na BCT!

Kolejny przewoźnik kolejowy - Alza Cargo, wprowadził do swojego stałego serwisu intermodalnego przybywającego do BCT lokomotywę wielosystemową. Tym razem jest to lokomotywa GAMA typu 111 Ed-20. We wtorek dwa zestawy wagonów zostały przeciągnięte do obsługi lokomotywami typu GAMA. Lokomotywa przyjechała do nas w swoim dziewiczym rejsie prosto z bydgoskiej fabryki PESA, jako najnowszy zakup tego przewoźnika!

Takie lokomotywy mogą swobodnie przełączać zasilanie z elektrycznego na spalinowy. W związku z ciągłym brakiem zelektryfikowania torów prowadzących do BCT (planowana data 2024), przewoźnicy kolejowi w dalszym ciągu muszą podmieniać trasowe elektrowozy, które przywożą kontenery z głębi kraju na stację Gdynia Port, na małe lokomotywy spalinowe, które rozprowadzają wagony do obsługi na poszczególnych terminalach w gdyńskim porcie. Lokomotywy wielosystemowe nie wymagają takiej operacji, co znacząco skraca czas dostawy (nawet o 8 i więcej godzin), jak tez znacząco oszczędza przewoźnikowi kosztów.

Alza Cargo to drugi po Freightlinerze przewoźnik, który stosuje lokomotywy wielosystemowe w dostawach na nasz terminal. Jest to o tyle dla nas istotne, gdyż Alza Cargo realizuje do nas 3 pełne pociągi wahadłowe w tygodniu (wtorek, czwartek i sobota), z których wyładowujemy i ładujemy po 42 kontenery 45’. Uniezależnienie się od lokalnego przewodnika manewrowego daje nam większą kontrolę na d punktualną dostawą wagonów. Wspomaga lepsze planowanie i efektywność przeładunków. Dodatkowo lokomotywa nie odjeżdża od składu, co sprawia, że zaraz po zakończeniu przeładunku cały skład wyjeżdża w Polskę i nie blokuje nam torów ładunkowych w oczekiwaniu na przyjazd lokomotywy manewrowej. To znacznie (i bez nakładowo) zwiększa przepustowość naszego Terminala Kolejowego! Mamy nadzieję, że trend zastosowania lokomotyw wielosektorowych rozpowszechni się szerzej i większość przewoźników zacznie je stosować w operacjach z portami polskimi.